Patiënt ervaringen van het pijncentrum


Op de polikliniek, bij de behandeling en bij de belafspraak zijn in het afgelopen jaar vragenlijsten uitgedeeld over de patiëntervaringen. Veel patiënten hadden goede ervaringen! Het gemiddelde cijfer voor het polibezoek was een 8,6, voor de behandeling een 9,0 en voor de belafspraak ook een 8,6.

We zijn erg trots dat zoveel patiënten de afspraak/behandeling zo goed beoordeelden en ons vaak ook een compliment gaven over de vriendelijkheid van de medewerkers. Natuurlijk proberen we of de verbeterpunten die aangegeven zijn ook daadwerkelijk veranderd kunnen worden. Misschien heeft u zelf wel een vragenlijst ingevuld, hartelijk dank daarvoor!

Voorzieningen

De meeste patiënten waren tevreden over de voorzieningen die in de wachtkamer aanwezig zijn (79%). Sommige patiënten gaven echter aan dat de stoelen wel iets comfortabeler mochten of dat wel iets te meer te lezen wilden hebben of te drinken lustten tijdens het wachten. Wij hebben de patiënten erop geattendeerd dat er een waterautomaat tegenover de balie staat en dat er gratis wifi van het ziekenhuis beschikbaar is in de wachtruimte. Helaas is het niet mogelijk om de stoeltjes in de wachtkamer te veranderen.

In de enquêtes over de behandeling kwam naar voren dat de patiënten het erg jammer vonden dat de begeleiding (partner of ander persoon die mee is gekomen) na de behandeling niet bij de patiënt mag blijven. Dit komt omdat de kamer waar de patiënten wachten op ontslag niet heel ruim is. Uit veiligheidsoogpunt mogen er niet teveel mensen in de kamer. Dit kan (nog) niet veranderd worden.

De ontvangst

Bij zowel de behandeling als bij het polibezoek gaven de patiënten aan dat de medewerkers van het ontvangst erg vriendelijk waren. De meeste patiënten werden op tijd geholpen, maar als het spreekuur uitloopt zal de baliemedewerker dit aangeven.

De afspraak

De patiënten vonden bijna allemaal dat de artsen de informatie over de aandoening of behandeling duidelijk uitlegden. Ook vond bijna iedereen dat ze voldoende de mogelijkheid kregen om alle vragen te stellen. De zorgverlener wordt als vriendelijk en deskundig ervaren en veel patiënten geven aan dat ze het prettig vinden dat er zo goed geluisterd wordt naar hun verhaal en dat de zorgverlener echt de tijd voor hun neemt. Een aantal patiënten die de enquête over de belafspraak ingevuld hadden gaven aan dat ze liever een polibezoek hadden. Als het mogelijk is zal de zorgverlener de patiënt vaker vragen naar zijn of haar voorkeur.

We zijn erg trots dat zoveel patiënten de afspraak/behandeling zo goed beoordeelden en ons vaak ook een compliment gaven over de vriendelijkheid van de medewerkers. Natuurlijk proberen we of de verbeterpunten die aangegeven zijn ook daadwerkelijk verandert kunnen worden. Misschien heeft u zelf wel een vragenlijst ingevuld, hartelijk dank daarvoor!

Geschreven door
Gerard Verheij

Categorie
Nieuws

Nieuws & Actualiteiten

Altijd op de hoogte
Het Bravis Pijncentrum is wederom heel goed uit de Bravis Radar

Het Bravis Pijncentrum is wederom heel goed uit de Bravis Radar

| Nicole Moesman | Nieuws

Het Bravis Pijncentrum is wederom heel goed uit de Bravis Radar gekomen met een score van :

9.03

Handreiking Afbouw opiaten

Handreiking Afbouw opiaten

| Lars Elzinga | Nieuws

Recent publiceerde het Instituut voor verantwoord medicijngebruik de nieuwe handreiking met aandachtspunten voor het verantwoord afbouwen van opiaten.

De pijn begrijpen in 10 minuten.

De pijn begrijpen in 10 minuten.

| Redactie website | Nieuws

Op YouTube vonden we dit interessante filmpje. In 10 minuten legt het op een heldere, en ook voor kinderen begrijpelijke, wijze uit wat pijn is.